Діловий Вісник - журнал ТПП України 0 «ДІЛОВИЙ ВІСНИК» №  03(214), 2012
00
0
0

НОВИНКА УСПІШНО ПРОЙШЛА ВИПРОБУВАННЯ

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», інститути відновлювальної енергетики, електродинаміки НАН України розробили і створили гібридний вантажопасажирський електромобіль (вантажопідйомність – одна тонна) на базі серійного автомобіля з використанням силової установки. Науковці свій винахід представили на стенді другої спеціалізованої виставки «Енергоефективність та енергозбереження», що проходила у Торгово-промисловій палаті України минулого року.
Розмову ведемо із заступником директора Інституту відновлювальної енергетики НАН України, доктором технічних наук, професором, лауреатом Державної премії України Степаном КУДРЕЮ.

– Степане Олександровичу, чи пройшло ваше спільне дітище дорожньо-лабораторні випробування?

– Гібридний електромобіль успішно склав іспит. Новизна запропонованого рішення підтверджена патентом України за № 25188. Дана концепція дозволяє здійснювати різні режими функціонування автомобіля з меншими витратами енергії, на 30–40% економити паливо у стоп-стартових режимах, значно менше забруднювати навколишнє середовище.

– На базі якого автомобіля його створено?

– На базі ГАЗ-2752 («Соболь»). Вчені розробили, виготовили та встановили спеціалізоване електрообладнання для експлуатації машини у гібридному варіанті. Для енергетичної незалежності на її даху розмістили сонячні батареї.

Із додаткового устаткування, окрім електроніки, знадобилися тяговий двигун постійного струму (ПТ125М) потужністю 20 кВт і батарея.

Акумулятори та блок додаткового електрообладнання розмістили в задній частині автомобіля, електродвигун – за коробкою передач. Вал якоря електродвигуна став частиною кардана. Задня передача включається за допомогою розташованого на панелі приладів тумблера. Установка всього устаткування дещо зменшила корисний об’єм фургона та на 220 кг – вантажопідйомність автомобіля.

На початку руху двигун внутрішнього згорання (ДВЗ) вимкнений, коробка передач у нейтральному стані, електродвигун від ДВЗ від’єднаний. Електродвигун розганяє машину, отримуючи живлення від блоку акумуляторних батарей. При досягненні швидкості 15–50 км/год. водій відпускає педаль зчеплення і ДВЗ з’єднується з тяговим електродвигуном і провідними колесами.

Подальший рух машини забезпечує двигун внутрішнього згорання. Тяговий електродвигун автоматично переходить у режим генератора і підзаряджає батареї. Удень вони можуть підзаряджатися від сонячної батареї. За умов обгону, крутого підйому можлива спільна робота ДВЗ і тягового електродвигуна. Постійно включена коробка передач забезпечує зв’язок ДВЗ із провідними колесами.

– Дорого коштує переобладнання?

– У даному випадку було витрачено менше чотирьох тисяч доларів.

– Чи користується електромобіль попитом?

– Ми ведемо переговори з Київською міською державною адміністрацією, виробниками автотранспорту про подальшу реалізацію проекту.



Тел./факс: (044) 206-28-09,
e-mail: kudrya@ive.org.ua.


Олена ЗАГДАЙ